Friday, November 22, 2013

Piagam Pelanggan Sekolah

PELAJAR
  • Menepati waktu mengajar sebagaimana peruntukan dalam jadual waktu
  • Mengajar dengan semangat kesungguhan dan dedikasi yang tinggi demi kejayaan pelajar
  • Menyediakkan bahan-bahan pengajaran dan pembelajaran yang berkualiti dan mencukupi untuk semua pelajar
  • Memeriksa buku latihan pelajar dengan kadar segera
  • Membantu pelajar yang bermasalah dalam pembelajaran tanpa mengira masa
  • Memastikan semua prasarana mencukupi untuk pelsksanaan aktiviti kurikulum dan kokurikulum
  • Membantu pelajar dari keluarga miskin untuk mendapatkan biasiswa atau bantuan kewangan
  • Memastikan seberapa ramai pelajar dapat mewakili sekolah/ daerah/ negeri dalam pertandingan kokurikulum
  • Membantu dan mengurus permohonan pelajar ke SMT/ MRSM/ SBP/ MATRIKULASI/ IPTA
  • Berusaha untuk melahirkan pelajar yang berakhlak mulia, berilmu dan mengamalkan ajaran agama dalam kehidupan seharian

IBUBAPA/PEGAWAI JPN, PPD/PELAWAT

  • Memberi layanan dan perkhidmatan kaunter yang mesra
  • Memastikan masa menunggu untuk berjumpa dengan pentadbir dan guru tidak melebihi 10 minit
  • Memastikan semua aduan dan rayuan diberi pertimbangan yang teliti dalam maklumbalas yang segera
  • Bersedia menerima pandangan, cadangan, syor dan teguran yang membina demi untuk kemajuan dan kebaikan sekolah

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2002 - SMK TEJA PUTRA | by admin seteja